Objectives: We aimed to define the Code Blue interventional characteristics at our institution and to put forward a new parameter for the identification of teams’ performance, and to discuss the differences between indoor and outdoor operations. Material and Methods: Our study is a prospective observational survey over an 18-month period between February 1, 2014, and August 1, 2015. The dataset included the call date and the time, the call mode by phone or bystander , the location, time to reach the location, patient’s name and ID number, diagnosis, and the result. Response time was recorded in seconds, and distance between the location and the Emergency Department ED was recorded in meters.Results: During the 18-month study period, 55 code calls occurred. The patients were placed into three groups: policlinic admission patients 63.6%, n=35 , inpatients 12.7%, n=7 , and visitors and hospital personnel 23.6%, n=13 . The mean distance of response points from the ED was 131.1 37–174 meters and the mean response time was 102.4 30–180 seconds. We detected a statistical difference in distance to ED p=0.017 and reach time p=0.013 parameters between indoor and outdoor cases.Conclusions: Outdoor “in-hospital” Code Blue calls and emergency cases have distinct features, which should be further investigated apart from “out of hospital” cardiac arrest and “indoor in-hospital” cardiac arrest cases. The average response speed distance to ED divided by response time may be a suitable parameter for examining the performances of teams in addition to average response time
Amaç: Hastanemizin Mavi Kod müdahale özelliklerini tanımlamayı, ekiplerin performansını belirleyebilmek amacı ile yeni bir parametre ortaya koymayı ve bina içinde ve bina dışında yapılan müdahalelerinin farklılıklarını ele almayı amaçladık.Gereç ve Yöntem: Çalışmamız, 1 Şubat 2014 ile 1 Ağustos 2015 tarihleri arasındaki 18 aylık süreyi kapsayan prospektif gözlemsel bir araştırmadır. Veri seti; çağrı tarihi, saati, çağrı şekli telefon veya ayaktan , yer, müdahale süresi, hasta adı, kimlik numarası, tanısı ve sonucu bilgilerini içermektedir. Müdahale süresi saniye, yerin acil servise uzaklığı metre cinsinden kaydedilmiştir. Bulgular: 18 aylık süre içerisinde 55 kod çağrısı meydana geldi. Hastalar üç grupta ele alındı: poliklinik başvuru hastaları 63.6%, n=35 , yatan hastalar 12.7%, n=7 , ziyaretçiler ve hastane çalışanları 23.6%, n=13 . Müdahale yerlerinin acil servise ortalama uzaklığı 131.1 metre, ortalama müdahale süresi 102.4 saniye idi. Bina içi ve bina dışı olguların acil servise mesafe p=0.017 ve ulaşma süresi p=0.013 parametreleri arasında istatistiksel anlamlı fark tespit ettik. Sonuç: Hastane içi bina dışı Mavi Kod çağrıları ve acil olgularının hastane dışı kardiyak arrest ve hastane binası içinde meydana gelen kardiyak arrest olgularından farklı olarak ayrıca incelenmesi gereken farklı özellikleri vardır. Ortalama müdahale hızı acil servise uzaklığın müdahale süresine bölünmesinin sonucu , ekiplerin performansının değerlendirilmesinde ortalama müdahale süresine ek uygun bir parametre olabilir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Sayı: 2 |