The aim of the study is to examine the effect of self-care development program on self-care skills in students with visual impairment. One group pretest and post-test semi-experimental design of the study consisted of primary school students between February-April 2015 of a school in Istanbul between the 2nd and 8th grades who were only visually impaired. It is aimed to reach the whole population instead of a sample group N=102 . Self-care self-efficacy scale, self-care screening and inspection form were used for data collection. The program was carried out in 8 weeks, three times each week. Before and after the program self-care surveys were carried out by the researchers and the data was saved in the inspection form. Final evaluation after the program and inspection evaluations after 4 weeks were done. The data were analyzed in the SPSS 22 packet program. Descriptive statistics number, percentage were used in the analysis of the data, cocran’s q test was used as the difference test. It was found that 64.9% of the students stated that they needed support in self-care. Self-care average was medium level. Significant differences were found in pre and post evaluation and inspection evaluation of students’ self-care screening hair hygiene oily hair , face hygiene face, eye, noise cleaning , skin hygiene lesion, sweat and dryness , oral hygiene plaque, yellowing of teeth, halitosis , nail hygiene long nails, and untidy and general appearance p
Çalışmanın amacı, görme engelli öğrencilerde öz bakım geliştirme programının öz bakım becerileri üzerine etkisini incelemektir. Tek gruplu ön test-son test yarı deneysel tasarımlı çalışmanın evrenini, Şubat-Nisan 2015 tarihleri arasında İstanbul ilinde bir görme engelli ilköğretim okulunda öğrenim gören 2-8. sınıf öğrencilerinden, görme engeli dışında herhangi bir engeli olmayan öğrenciler oluşturdu, örneklem seçimi yapılmayarak tüm evrene ulaşmak hedeflendi N=102 . Verilerin toplanmasında sosyo-demografik anket formu, öz bakım gücü ölçeği, öz bakım tarama ve izlem formu kullanıldı. “Görme engelli öğrencilerde öz bakım geliştirme programı’’ haftada 3 gün süre ile 8 hafta uygulandı. Program, öğrencileri ve okul toplumunu içine alan aktiviteleri içermekteydi. Program öncesinde ve sonrası araştırmacılar tarafından, öğrencilerin öz bakımına yönelik olarak taramaları yapılarak, öz bakıma yönelik tarama ve izlem formuna kaydedildi. Program sonunda son değerlendirme ve 4 hafta sonra izlem değerlendirmesi yapıldı. Veriler SPSS 22 paket programında analiz edildi. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler sayı, yüzde , fark testlerinden cocran’s q testi kullanıldı. Öğrencilerin %64.9’u öz bakımında desteğe ihtiyaç duyduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin öz bakım gücü orta düzeydedir. Öğrencilerin öz bakıma yönelik taramaları, saçlı deri ve saç temizliği saç yağlanması, saç kepeklenmesi, saç görünümü , yüz temizliği yüz, göz, burun, yüz genel temizliği , cilt temizliği ciltte lezyon, ter, kuruluk , ağız ve diş temizliği plak, diş sararması, ağız kokusu , tırnak temizliği tırnak yeme, tırnak kiri, tırnak uzunluğu , genel görünüm ön test, son test ve izlem testi değerlendirmelerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Sayı: 2 |