BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Compassion Levels and Empathic Tendency of Nursing Students

Yıl 2020, Sayı: 2, 342 - 349, 01.06.2020

Öz

Objectives: The aim of this descriptive type of study was OR: This descriptive type of study aimed to determine the levels of compassion and the empathic tendency of nursing students. Study Design: The study sample consisted of students of the Nursing Department of Health Sciences Faculty at Ondokuz Mayıs University. The data were collected from April 1 to June 1, 2017, with a 12-question questionnaire, the Compassion Scale and the Empathic Tendency Scale. Analysis of the data was OR: Data analysis was used in the mean, percentage calculations, MannWhitney U test, Kruskal-Wallis test and correlation analysis. Results: The average age of students is 20.39±1.87, 29.5% of students are in first grade, and 79.6% of them are females and 64.1% of students live the compassion tiredness on average, 49.1% of students’ empathetic tendency is at the average level. Students’ point average of compassion scale is 72.79±10.02, empathetic tendency average point is determined as 68.34±8.21. Compassion fatigue scale total score was not statistically different compared to the questioned variables, but it was determined that the total score of the empathic tendency scale was affected by the patient’s suffering p

Kaynakça

  • Uncu F, Açık Y, Deveci SE, Çelebi E, Oğuzöncül AF, Ulaş B. Sağlık Yüksekokulunda Öğrenim Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik E-Derg 2015;3.
  • Akgün Şahin Z, Kardaş Özdemir F. Hemşirelerin İletişim ve Empati Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi. G. O. P. Taksim E. A. H. JAREN 2015;1:11–7. [CrossRef]
  • Goetz JL, Keltner D, Simon-Thomas E. Compassion: An Evolutionary Analysis and Empirical Review. Psychol Bull 2010;136:351–74. [CrossRef]
  • Palgi S, Klein E, Shamay-Tsoory GS. Intranasal Administration of Oxytocin Increases Compassion Toward Women. Soc Cogn Affect Neurosci 2015;10:311–17. [CrossRef]
  • Türk Dil Kurumu 2018. http://www.tdk.gov.tr
  • Gilbert P. Compassion And Cruelty: A Biopsychosocial Approach. In: Gilbert P, editor. Compassion: Conceptualisations, Research and Use in Psychotherapy. London, England: Routledge; 2005. p.9–74.
  • Sprecher S, Fehr B. Compassionate Love For Close Others And Humanity. Journal of Social and Personal Relationships 2005;22:629– 51. [CrossRef]
  • Bloomberg K, Griffiths P, Wengström Y, May C, Bridges J. Interventions For Compassionate Nursing Care: A Systematic Review. Int J Nurs Stud 2016;62:137–55. [CrossRef]
  • Joinson C. Coping With Compassion Fatigue. Nursing 1992;22:118– 21. [CrossRef]
  • Dikmen Y, Aydın Y. Hemşirelerde Merhamet Yorgunluğu: Ne? Nasıl? Ne Yapmalı? Compassıon Fatıgue In Nurses: What? How? What To Do? J Hum Rhythm 2016;2:13–21. https://dergipark.org.tr/en/ download/article-file/566343
  • Öz F. Son Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilimleri, Empatik Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Derg 1988;2:32–8. http:// eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/562.pdf
  • Avcı D, Aydın D, Özbaşaran F. Hemşirelik Öğrencilerinde Empati- Özgecilik İlişkisi ve Özgeci Davranışın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bil Derg 2013;2:108–13. https:// dergipark.org.tr/en/download/article-file/521084
  • Karaca A, Açıkgöz F, Akkuş D. Eğitim ile Empatik Beceri ve Empatik Eğilim Geliştirilebilir mi? Bir Sağlık Yüksekokulu Örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bil Derg 2013;4:118–122. http://acibadem.dergisi. org/uploads/pdf/pdf_AUD_192.pdf
  • Arifoğlu B, Razı SG. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve

Hemşirelik Öğrencilerinin Merhamet Düzeyi ve Empatik Eğilim İlişkisi

Yıl 2020, Sayı: 2, 342 - 349, 01.06.2020

Öz

Amaç: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma; öğrenci hemşirelerin merhamet düzeylerini ve empatik eğilimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Planı: Araştırmanın evrenini, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri n=274 oluşturmuştur. Veriler, 12 soruluk anket formu, Merhamet Ölçeği ve Empatik Eğilim Ölçeği ile 1 Nisan-1 Haziran 2017 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin analizinde ortalama, yüzdelik hesaplamaları, Man Whitney U, Kruskal Wallis, korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,39±1,87, %79,6’sı kadın, %29,5’i 1. sınıf olup, %64,1’i merhamet yorgunluğunu orta derecede yaşadıklarını, %49,1’i empati yeteneğini orta derece olarak değerlendirmişlerdir. Öğrencilerin merhamet ölçeği puan ortalamaları 72,79±10,02; empatik eğilim puan ortalamaları 68,34±8,21 olarak belirlenmiştir. Merhamet yorgunluğu ölçek toplam puanı sorgulanan değişkenlere göre istatistiksel farklılık göstermezken, empatik eğilim ölçeği toplam puanının ‘hastanın çektiği acıdan etkilenme’ durumundan etkilendiği ve istatistiksel olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir p

Kaynakça

  • Uncu F, Açık Y, Deveci SE, Çelebi E, Oğuzöncül AF, Ulaş B. Sağlık Yüksekokulunda Öğrenim Gören Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik E-Derg 2015;3.
  • Akgün Şahin Z, Kardaş Özdemir F. Hemşirelerin İletişim ve Empati Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi. G. O. P. Taksim E. A. H. JAREN 2015;1:11–7. [CrossRef]
  • Goetz JL, Keltner D, Simon-Thomas E. Compassion: An Evolutionary Analysis and Empirical Review. Psychol Bull 2010;136:351–74. [CrossRef]
  • Palgi S, Klein E, Shamay-Tsoory GS. Intranasal Administration of Oxytocin Increases Compassion Toward Women. Soc Cogn Affect Neurosci 2015;10:311–17. [CrossRef]
  • Türk Dil Kurumu 2018. http://www.tdk.gov.tr
  • Gilbert P. Compassion And Cruelty: A Biopsychosocial Approach. In: Gilbert P, editor. Compassion: Conceptualisations, Research and Use in Psychotherapy. London, England: Routledge; 2005. p.9–74.
  • Sprecher S, Fehr B. Compassionate Love For Close Others And Humanity. Journal of Social and Personal Relationships 2005;22:629– 51. [CrossRef]
  • Bloomberg K, Griffiths P, Wengström Y, May C, Bridges J. Interventions For Compassionate Nursing Care: A Systematic Review. Int J Nurs Stud 2016;62:137–55. [CrossRef]
  • Joinson C. Coping With Compassion Fatigue. Nursing 1992;22:118– 21. [CrossRef]
  • Dikmen Y, Aydın Y. Hemşirelerde Merhamet Yorgunluğu: Ne? Nasıl? Ne Yapmalı? Compassıon Fatıgue In Nurses: What? How? What To Do? J Hum Rhythm 2016;2:13–21. https://dergipark.org.tr/en/ download/article-file/566343
  • Öz F. Son Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empatik Eğilimleri, Empatik Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Derg 1988;2:32–8. http:// eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/562.pdf
  • Avcı D, Aydın D, Özbaşaran F. Hemşirelik Öğrencilerinde Empati- Özgecilik İlişkisi ve Özgeci Davranışın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Balıkesir Sağlık Bil Derg 2013;2:108–13. https:// dergipark.org.tr/en/download/article-file/521084
  • Karaca A, Açıkgöz F, Akkuş D. Eğitim ile Empatik Beceri ve Empatik Eğilim Geliştirilebilir mi? Bir Sağlık Yüksekokulu Örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bil Derg 2013;4:118–122. http://acibadem.dergisi. org/uploads/pdf/pdf_AUD_192.pdf
  • Arifoğlu B, Razı SG. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Afitap Özdelikara

Serpil Babur

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Sayı: 2

Kaynak Göster

EndNote Özdelikara A, Babur S (01 Haziran 2020) Hemşirelik Öğrencilerinin Merhamet Düzeyi ve Empatik Eğilim İlişkisi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2 342–349.