BibTex RIS Cite

Genital Hygiene Behaviors and Resulting Health Status of Female Students Staying In a University Dormitory

Year 2019, Issue: 3, 478 - 485, 01.09.2019

Abstract

Aim: The study was conducted to determine genital hygiene behaviors and resulting health status of female students staying in a university dormitory. Material and Method: The study was conducted with 723 students residing in a hostel at a state university, who agreed to participate in the research. The data were collected by using a questionnaire alongside a face-to-face interview. Statistical measures numbers, percentages, mean, standard deviation and chi-square test were then used to analyze the data. Findings: 29.2% of students are applying the wrong technique from behind to front in cleaning their genital area. More than a quarter of the students 27.1% clean the genital area using soap and water. In the study were found that nearly half of the students 41.8% did not wash their hands before entering the toilet. 56.7 % of students use cotton underwear. 78.0% students reported using pads for vaginal discharge. At present, the students’ most frequent complaint was of urinary tract infection UTI and fungal infection. 60.7% of the students who have a complaint of infection of whatever cause characterised by frequent urination, lower abdominal pain, excess foul-smelling vaginal discharge, vaginal itching, burning during urination did not engage in help-seeking behaviour. Conclusion: In the study, genital hygiene is insufficiently attended to, with a lack of appropriate genital hygiene behavior amongst the students. The students’ genital hygiene practices are not at the desired level yet. As a result, in some students possible genitourinary symptoms are present

References

  • Health fort he World’s Adolescents. World Health Organization 2014;1-20. Accessed April 20, 2017, at www.who.int/adolescent/ second-decade
  • Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması, 2013. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve TÜBİTAK, Ankara: Türkiye; 2014.
  • Ambresın AE, Bennett K, Patton GC, Sancı LA, Sawyer, SM. Assessment of youth-friendly health care: a systematic review of ındicators drawn from young people’s perspectives”. Journal of Adolescent Health 2013;52: 670-81.
  • Sarı HY, Ardahan E, Çetişli NE. Adölesan sağlığına ilişkin son 10 yılda yapılan sistematik derlemeler. International Refereed Journal of Gynaecology and Matenal Child Health 2014; 55-73.
  • Egan ME, Lipsky MS. Diagnosis of vaginiti, Am Fam Physician 2000;62:1095-104.
  • Bezircioğlu D., Öniz A. Vajinal akıntı yakınması ile basvuran hastaların akıntı örneklerinin direkt mikroskobik değerlendirilmesi. Sted Dergisi 2004;13:422-5.
  • Beji NK. Kadın sağlığı ve hastalıkları. 2. Baskı. ed. Beji NK: Nobel Tıp Kitapevleri Tic. Ltd. Şti. İstanbul; 2017.
  • Naçar M, Günay O. Adolesan sağlığı. içinde: Y Öztürk ve O Günay (Ed.) Halk Sağlığı Genel Bilgiler. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları. Önder Ofset, 2011. s 711-46.
  • Anderson JE., Lowen CA. Connecting youth with health services. Canadian Family Physician 2010; 56: 778-84.
  • Dalbudak S, Bilgili N. GATA kadın hastalıkları ve doğum polikliniğine başvuran kadınların genital hijyen davranışları ve bu davranışların vajinal enfeksiyona etkisi. Gülhane Tıp Dergisi 2013;55: 281-87.
  • Dhital AD, Badhu BP, Paudel RK, Uprety DK. Effectiveness of structured teaching program in ımproving knowledge and attitude of school going adolescents on reproductive health, Kathmandu Univ Med J 2005; 3: 380-3.
  • Putting adolescents at the centre of health and development. Lancet 2012;379:1561. www.thelancet.com
  • Tartaç Y, Özkan S. Lise öğrencilerinin menstruasyon hijyen konusunda bilgi/tutumları ve eğitimin etkinliğini değerlendirme. Gazi Med J 2011; 22: 27-32.
  • Koyun A, Özpulat F, Özvarış ŞB. Bir eğitim programı geliştirme ve değerlendirme süreci: ortaöğretim kız öğrencileri için “genital hijyen” eğitim programı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013;2;443-59.
  • Ardahan M, Bay L. Hemşirelik yüksek okulu 1.ve 4. sınıf öğrencilerinin vajinal akıntı ve bireysel hijyen hakkındaki bilgi düzeyleri. Ege Tıp Dergisi 2009;48:33-43.
  • Ünsal A. Üniversitede okuyan kız öğrencilerin genital hijyen davranışları. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2010; 5:79-93.
  • Timur S. Bir üniversite öğrenci yurdunda kalan kız öğrencilerin genital hijyen davranışları. E-Journal of New World Sciences Academy 2010;5: 39-48.
  • Topuz Ş, Duman NB, Güneş A. Sağlık bilimleri fakültesi birinci sınıftaki kız öğrencilerin genital hijyen uygulamaları. Turkısh Journal of Clinics and Laboratory. 2015: 6: 85-90.
  • Karatay G., Özvarış ŞB. Bir sağlık merkezi bölgesindeki gecekondularda yaşayan kadınların genital hijyene ilişkin uygulamalarının değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2006;10:7-14.
  • Palas P, Karaçam Z. Kadınların tutukevinde bulunmalarının genital hijyen uygulamalarına etkisi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2013;16: 27-35.
  • Daşıkan Z, Kılıç Bedriye, Baytok C, Kocairi H, Kuzu S. Genital akıntı şikayetiyle polikliniğe baş vuran kadınların genital hijyen uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2015;4:113-24.
  • Demirbağ CC. Kadınlarda idrar yolu enfeksiyonlarında hijyenik alışkanlıklarla ilgili risk faktörleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2000; 4: 52-8.
  • Özdemir S., Ortabağ T., Tosun B., Özdemir Ö., Bebiş H. Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin genital hijyen hakkındaki bilgi düzeylerinin ve davranışlarının değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Derg 2012; 54: 120-8.
  • Farage MA, Bramante M. Genital hygiene: culture, practices, and health impact. In: Farage MA., & Maibach HI. Ed. The Vulva: Anatomy, Physiology, and Pathology. USA: New York: Informa Healthcare; 2006. p.183-208.
  • Yakas L. Femininity, sexuality, and body hair: the female body hair (less) ideal. Focus Anthro VIII. 2009. Accessed January 10, 2017 http://www.focusanthro.org/archive/2008.
  • Ackley BJ., Ladwig GB., Swan BA., Tucker SJ. Perineal care. evidence based nursing care guidelines medical surgical ınterventions. 1 Edition ed. Arcamone A. Canada, Elseiver Mosby;2008; 609-12.
  • Hacıalioğlu N., Nazik E., Kılıç MA. Descriptive study of douching practices in Turkish women. International Journal of Nursing Practice 2009;15:57–64.
  • Cangöl E, Tokuç B. Jinokoloji polikliniğine başvuran kadınlarda genital enfeksiyon sıklığı ve genital hijyen davranışları. F.N. Hemşirelik Dergisi 2013; 21: 85-91.
  • Kacaroğlu VA. Üniversite düzeyindeki kız öğrencilerin genital hijyen davranışlarının belirlenmesi. Hemşirelik Forumu Dergisi 2010;13: 59-62.
  • Erkal S, Şahin H. An application on determining hygiene behaviors of university students. International Journal of Business and Social Science 2011; 2: 170-6.

Üniversitede Yurtta Kalan Kız Öğrencilerin Genital Hijyen Davranışları ve Sağlık Sonuçları

Year 2019, Issue: 3, 478 - 485, 01.09.2019

Abstract

Amaç: Çalışma üniversitede yurtta kalan kız öğrencilerin genital hijyen davranışlarını ve sağlık sonuçlarını belirlemek amacıyla yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma bir devlet üniversitesinde yurtta kalan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 723 öğrenci ile yapıldı. Veriler literatüre dayalı olarak hazırlanan görüşme formu ile yüz yüze yöntemle toplandı. Veri analizinde istatistiksel ölçümler ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerler ve yüzdelik sayılar ve ki kare testi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin %29,2’si genital bölge temizliğinde yanlış teknik uygulamaktadır. Öğrencilerin dörtte birinden fazlası %27,1 genital bölge temizliğini su ve sabunla yapmaktadır. Çalışmada öğrencilerin yarıya yakınının %41,8 tuvalete girmeden önce ellerini yıkamadığı saptandı. Öğrencilerin %56,7’si pamuklu iç çamaşırı kullandığını ve %78’i vajinal akıntı için günlük ped kullandığını ifade etti. Şu ana kadar öğrencilerin en sık idrar yolu enfeksiyonu İYE ve mantar enfeksiyonu yaşadığı belirlendi. Herhangi bir enfeksiyon şikayeti nedeniyle sık idrara çıkma, alt abdomende ağrı, fazla pis kokulu vajinal akıntı, vajinal kaşıntı, idrar yaparken yanma yardım arama davranışında bulunmayan öğrenci oranı %60,7 dir. Sonuç: Öğrencilerin genital hijyen davranışları yetersiz olmakla birlikte genital hijyene yeterince özen gösterilmemektedir. Öğrencilerin genital hijyen uygulamaları henüz istendik düzeyde değildir. Bu nedenle öğrencilerde olası genitoüriner enfeksiyon belirtileri mevcuttur

References

  • Health fort he World’s Adolescents. World Health Organization 2014;1-20. Accessed April 20, 2017, at www.who.int/adolescent/ second-decade
  • Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması, 2013. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve TÜBİTAK, Ankara: Türkiye; 2014.
  • Ambresın AE, Bennett K, Patton GC, Sancı LA, Sawyer, SM. Assessment of youth-friendly health care: a systematic review of ındicators drawn from young people’s perspectives”. Journal of Adolescent Health 2013;52: 670-81.
  • Sarı HY, Ardahan E, Çetişli NE. Adölesan sağlığına ilişkin son 10 yılda yapılan sistematik derlemeler. International Refereed Journal of Gynaecology and Matenal Child Health 2014; 55-73.
  • Egan ME, Lipsky MS. Diagnosis of vaginiti, Am Fam Physician 2000;62:1095-104.
  • Bezircioğlu D., Öniz A. Vajinal akıntı yakınması ile basvuran hastaların akıntı örneklerinin direkt mikroskobik değerlendirilmesi. Sted Dergisi 2004;13:422-5.
  • Beji NK. Kadın sağlığı ve hastalıkları. 2. Baskı. ed. Beji NK: Nobel Tıp Kitapevleri Tic. Ltd. Şti. İstanbul; 2017.
  • Naçar M, Günay O. Adolesan sağlığı. içinde: Y Öztürk ve O Günay (Ed.) Halk Sağlığı Genel Bilgiler. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları. Önder Ofset, 2011. s 711-46.
  • Anderson JE., Lowen CA. Connecting youth with health services. Canadian Family Physician 2010; 56: 778-84.
  • Dalbudak S, Bilgili N. GATA kadın hastalıkları ve doğum polikliniğine başvuran kadınların genital hijyen davranışları ve bu davranışların vajinal enfeksiyona etkisi. Gülhane Tıp Dergisi 2013;55: 281-87.
  • Dhital AD, Badhu BP, Paudel RK, Uprety DK. Effectiveness of structured teaching program in ımproving knowledge and attitude of school going adolescents on reproductive health, Kathmandu Univ Med J 2005; 3: 380-3.
  • Putting adolescents at the centre of health and development. Lancet 2012;379:1561. www.thelancet.com
  • Tartaç Y, Özkan S. Lise öğrencilerinin menstruasyon hijyen konusunda bilgi/tutumları ve eğitimin etkinliğini değerlendirme. Gazi Med J 2011; 22: 27-32.
  • Koyun A, Özpulat F, Özvarış ŞB. Bir eğitim programı geliştirme ve değerlendirme süreci: ortaöğretim kız öğrencileri için “genital hijyen” eğitim programı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013;2;443-59.
  • Ardahan M, Bay L. Hemşirelik yüksek okulu 1.ve 4. sınıf öğrencilerinin vajinal akıntı ve bireysel hijyen hakkındaki bilgi düzeyleri. Ege Tıp Dergisi 2009;48:33-43.
  • Ünsal A. Üniversitede okuyan kız öğrencilerin genital hijyen davranışları. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2010; 5:79-93.
  • Timur S. Bir üniversite öğrenci yurdunda kalan kız öğrencilerin genital hijyen davranışları. E-Journal of New World Sciences Academy 2010;5: 39-48.
  • Topuz Ş, Duman NB, Güneş A. Sağlık bilimleri fakültesi birinci sınıftaki kız öğrencilerin genital hijyen uygulamaları. Turkısh Journal of Clinics and Laboratory. 2015: 6: 85-90.
  • Karatay G., Özvarış ŞB. Bir sağlık merkezi bölgesindeki gecekondularda yaşayan kadınların genital hijyene ilişkin uygulamalarının değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2006;10:7-14.
  • Palas P, Karaçam Z. Kadınların tutukevinde bulunmalarının genital hijyen uygulamalarına etkisi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2013;16: 27-35.
  • Daşıkan Z, Kılıç Bedriye, Baytok C, Kocairi H, Kuzu S. Genital akıntı şikayetiyle polikliniğe baş vuran kadınların genital hijyen uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2015;4:113-24.
  • Demirbağ CC. Kadınlarda idrar yolu enfeksiyonlarında hijyenik alışkanlıklarla ilgili risk faktörleri. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2000; 4: 52-8.
  • Özdemir S., Ortabağ T., Tosun B., Özdemir Ö., Bebiş H. Hemşirelik yüksek okulu öğrencilerinin genital hijyen hakkındaki bilgi düzeylerinin ve davranışlarının değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Derg 2012; 54: 120-8.
  • Farage MA, Bramante M. Genital hygiene: culture, practices, and health impact. In: Farage MA., & Maibach HI. Ed. The Vulva: Anatomy, Physiology, and Pathology. USA: New York: Informa Healthcare; 2006. p.183-208.
  • Yakas L. Femininity, sexuality, and body hair: the female body hair (less) ideal. Focus Anthro VIII. 2009. Accessed January 10, 2017 http://www.focusanthro.org/archive/2008.
  • Ackley BJ., Ladwig GB., Swan BA., Tucker SJ. Perineal care. evidence based nursing care guidelines medical surgical ınterventions. 1 Edition ed. Arcamone A. Canada, Elseiver Mosby;2008; 609-12.
  • Hacıalioğlu N., Nazik E., Kılıç MA. Descriptive study of douching practices in Turkish women. International Journal of Nursing Practice 2009;15:57–64.
  • Cangöl E, Tokuç B. Jinokoloji polikliniğine başvuran kadınlarda genital enfeksiyon sıklığı ve genital hijyen davranışları. F.N. Hemşirelik Dergisi 2013; 21: 85-91.
  • Kacaroğlu VA. Üniversite düzeyindeki kız öğrencilerin genital hijyen davranışlarının belirlenmesi. Hemşirelik Forumu Dergisi 2010;13: 59-62.
  • Erkal S, Şahin H. An application on determining hygiene behaviors of university students. International Journal of Business and Social Science 2011; 2: 170-6.
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Dilek Bilgiç

Pelin Yüksel

Hümeyra Gülhan

Fatma Şirin

Hülya Uygun

Publication Date September 1, 2019
Published in Issue Year 2019Issue: 3

Cite

EndNote Bilgiç D, Yüksel P, Gülhan H, Şirin F, Uygun H (September 1, 2019) Üniversitede Yurtta Kalan Kız Öğrencilerin Genital Hijyen Davranışları ve Sağlık Sonuçları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 3 478–485.