BibTex RIS Cite

What Do Women Share On Social Media About The Normal Delivery Action? Example of An Example From Www.kadinlarkulubu.com

Year 2019, Issue: 1, 49 - 54, 01.03.2019

Abstract

Introduction: Although there are many studies on delivery methods that were conducted in Turkey, the reasons for preferring the normal method of delivery normal vaginal delivery NVD have not been discussed in a detailed and standard way yet.Aim: This study was carried out in order to determine what women share on social media regarding the normal delivery action normal vaginal delivery NVD and to answer the question: how do they share it?Method: The study, which is in the form of a qualitative study, is a cross-sectional descriptive type of study, and the inductive method was used in the analysis of the data. 403 messages that fit the research criteria made up the sample of the study. The frequency distribution was made on a code list determined by examining the content of the messages one-by-one.Findings: According to the research findings, it was determined that approximately half of the users wrote messages containing requests for information-help and viewed the “Delivery stories” forum. Additionally, the “Fear of delivery” was among the top three viewed messages. Upon examining the findings of the study, it was determined that messages with fear of pain content were in the second place.Conclusion: Upon examining the findings of the study, it was observed that messages with fear of pain content were in the second place, and in the third place among the most viewed messages.Suggestions: Midwives can actively reach the young potential/future mothers in specific by using webpages with social content and answer their requests for information, help on labour and fear of birth pain as professionals in their field

References

  • Tengilimoğlu E, Parıltı N, Yar CE. Hastane ve Hekim Seçiminde Sosyal Medyanın Kullanım Düzeyi: Ankara İli Örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Derg 2015;17:76–96.
  • Köksal Y, Özdemir Ş. Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya’nın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniv İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Derg 2013;18:323–7.
  • Duran ET, Atan ŞÜ. Kadınların Sezaryen/Vajinal Doğuma İlişkin Bakış Açılarının Kalitatif Analizi. Genel Tıp Derg 2011;21:83–8.
  • Gözükara F, Eroğlu K. İlk Doğumunu Yapmış Kadınların (Primipar) Doğum Şekline Yönelik Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Hacettepe Üniv Hemşirelik Fakültesi Derg 2008;15:32–46.
  • Yaşar Ö, Kır Şahin F, Coşar E, Nadirgil-Köken G, Cevrioğlu AS. Primipar Kadınların Doğum Tercihleri ve Bunu Etkileyen Faktörler. Türkiye Klinikleri J Gynecol Obst 2007;17:414–20.
  • Büyükbayrak EE, Kaymaz O, Kars B, Karşıdağ AYK, Bektas E, Unal O, Turan C. Caesarean delivery or vaginal birth: Preference of Turkish Pregnant Women and influencing Factors. J Obstet Gynaecol 2010;30:155–8. [CrossRef]
  • Köken G, Cosar E, Şahin FK, Arioz DT, Duman Z, Aral I. Attitudes Towards Mode of Delivery And Cesarean on Demand in Turkey. Int J Gynecol Obstet 2007;99:233–5. [CrossRef]
  • Şahin NH. Seksio-Sezaryen: Yaygınlığı ve Sonuçları. Maltepe Üniv Hemşirelik Bilim ve Sanatı Derg 2009;2:93–8.
  • Gamble JA, Creedy DK. Women’s Request For A Cesarean Section: A Critique Of The Literature. Birth 2000;27:256–63. [CrossRef]
  • Balcı E, Gün İ, Özçelik B, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Doğum Polikliniğine Başvuran Gebelerin Sevk ve Sağlık Ocaklarını Kullanma Durumu. Sağlık Bilimleri Derg 2005;14:91–6.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, Doğum İstatistikleri 2015, Sayı: 21514, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21514 (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2019)
  • İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması, 2014, http://www.iabturkiye.org/ (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık İstatistikleri Yıllığı 2015, http://www. saglik.gov.tr/TR,11588/istatistik-yilliklari.html (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2019)
  • Korda H, Itani Z. Harnessing Social Media for Health Promotion and Behavior Change. Health Promot Pract 2013;14:15–23. [CrossRef]
  • Tosyalı H, Sütçü CS. Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Bireyler Üzerindeki Etkileri. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Derg 2016;3:3–22.

Kadınlar Sosyal Medyada Normal Doğum Eylemi ile İlgili Ne Paylaşıyor? www.kadinlarkulubu.com Örneği

Year 2019, Issue: 1, 49 - 54, 01.03.2019

Abstract

Giriş: Türkiye’de doğum biçimiyle ilgili araştırmalar olmasına rağmen, doğum biçimini tercih etme nedenleri niteliksel olarak ayrıntılı bir şekilde ortaya konmamıştır.Amaç: Bu araştırma kadınların normal doğum eylemi ile ilgili olarak sosyal medyada ne paylaştıklarının ve nasıl paylaştıklarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Nitel araştırma özelliğinde olan çalışma kesitsel, tanımlayıcı türde olup, verilerin analizde tümevarım yöntemi kullanıldı. Araştırma verileri 1–8 Ocak 2017 tarihinde, belirlenen web sitesi içinde yer alan mesajlar evreninden anahtar kelimeler kullanılarak toplandı. Araştırma kriterlerine uygun olan 403 mesaj araştırmanın örneklemini oluşturdu. Mesaj içerikleri tek tek incelenerek, belirlenen kod listesi üzerinde sayısal veriler elde edildi.Bulgular: Araştırma bulgularına göre kullanıcıların yaklaşık olarak yarısının bilgi-yardım isteği içeren mesajlar yazdığı ve “Doğum öyküleri”forumunu görüntülediği, mesajlar arasında “Doğum korkusu”nun en sık görüntülenen ilk üç mesaj arasında yer aldığı belirlendi. Sonuç: Araştırma bulgularına göre kullanıcıların yaklaşık olarak yarısının bilgi-yardım isteği içeren mesajlar yazdığı ve “Doğum öyküleri”forumunu görüntülediği, mesajlar arasında “Doğum korkusu”nun en sık görüntülenen ilk üç mesaj arasında yer aldığı belirlenmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde ağrı korkusu içerikli mesajların ikinci sırada, en sık görüntülenen mesajlar içinde üçüncü sırada, en çok cevaplanan mesajlar içinde ise dördüncü sırada yer aldığı görülmektedir.Öneriler: Ebeler özellikle genç anne adaylarına sosyal içerikli web sayfalarını aktif olarak kullanarak ulaşabilir, doğum eylemi ve doğum ağrısı korkusu ile ilgili bilgi-yardım arayışlarına profesyonel meslek üyesi olarak cevap verebilirler

References

  • Tengilimoğlu E, Parıltı N, Yar CE. Hastane ve Hekim Seçiminde Sosyal Medyanın Kullanım Düzeyi: Ankara İli Örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Derg 2015;17:76–96.
  • Köksal Y, Özdemir Ş. Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya’nın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniv İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Derg 2013;18:323–7.
  • Duran ET, Atan ŞÜ. Kadınların Sezaryen/Vajinal Doğuma İlişkin Bakış Açılarının Kalitatif Analizi. Genel Tıp Derg 2011;21:83–8.
  • Gözükara F, Eroğlu K. İlk Doğumunu Yapmış Kadınların (Primipar) Doğum Şekline Yönelik Tercihlerini Etkileyen Faktörler. Hacettepe Üniv Hemşirelik Fakültesi Derg 2008;15:32–46.
  • Yaşar Ö, Kır Şahin F, Coşar E, Nadirgil-Köken G, Cevrioğlu AS. Primipar Kadınların Doğum Tercihleri ve Bunu Etkileyen Faktörler. Türkiye Klinikleri J Gynecol Obst 2007;17:414–20.
  • Büyükbayrak EE, Kaymaz O, Kars B, Karşıdağ AYK, Bektas E, Unal O, Turan C. Caesarean delivery or vaginal birth: Preference of Turkish Pregnant Women and influencing Factors. J Obstet Gynaecol 2010;30:155–8. [CrossRef]
  • Köken G, Cosar E, Şahin FK, Arioz DT, Duman Z, Aral I. Attitudes Towards Mode of Delivery And Cesarean on Demand in Turkey. Int J Gynecol Obstet 2007;99:233–5. [CrossRef]
  • Şahin NH. Seksio-Sezaryen: Yaygınlığı ve Sonuçları. Maltepe Üniv Hemşirelik Bilim ve Sanatı Derg 2009;2:93–8.
  • Gamble JA, Creedy DK. Women’s Request For A Cesarean Section: A Critique Of The Literature. Birth 2000;27:256–63. [CrossRef]
  • Balcı E, Gün İ, Özçelik B, Öztürk A. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Doğum Polikliniğine Başvuran Gebelerin Sevk ve Sağlık Ocaklarını Kullanma Durumu. Sağlık Bilimleri Derg 2005;14:91–6.
  • Türkiye İstatistik Kurumu, Doğum İstatistikleri 2015, Sayı: 21514, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21514 (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2019)
  • İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması, 2014, http://www.iabturkiye.org/ (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2019)
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık İstatistikleri Yıllığı 2015, http://www. saglik.gov.tr/TR,11588/istatistik-yilliklari.html (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2019)
  • Korda H, Itani Z. Harnessing Social Media for Health Promotion and Behavior Change. Health Promot Pract 2013;14:15–23. [CrossRef]
  • Tosyalı H, Sütçü CS. Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Bireyler Üzerindeki Etkileri. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Derg 2016;3:3–22.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Fatma Ay

Kaniye Ayşenur Ekmekçi

Fulya Batuhan

Aysel Oğuz

Publication Date March 1, 2019
Published in Issue Year 2019Issue: 1

Cite

EndNote Ay F, Ekmekçi KA, Batuhan F, Oğuz A (March 1, 2019) Kadınlar Sosyal Medyada Normal Doğum Eylemi ile İlgili Ne Paylaşıyor? www.kadinlarkulubu.com Örneği. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 1 49–54.